Oj, vad klockan har tickat iväg. I skrivande stund så står klockan på 22:28. Har haft fullt upp hela dagen. Dels så sov jag väldigt länge och sen var det iväg och träna i cirka 2,5 timmar. Efter träningen var det till att bänka sig framför TV:n för att se finalen i J-VM, en final som Sverige tyvärr förlorade efter förlängning. Här nedan kommer en kort sammanfattning av dagens pas.
 
Jag körde totalt tio övningar idag. Fem biceps och fem bröstövningar. Börjar vi med biceps så körde jag två typer av enarmsövning. Den ena övningen med hantel och den andra i en s.k dragmaskin. Jag körde sedan två typer av bicepscurl. Den ena med vanligt skivstång och den andra i dragmaskin med tvåhandsfattning, så kallad kabelcurl. Den sista bicepsövningen jag körde var med så kallad vågig stång i kabelmaskinen. På samtliga övningar körde jag fyra set, och det brukar vara min utgångspunkt. När det gäller reps så kan det variera beroende på orken. Men när jag klarat av 4 set och 10 reps på en övning så höjer jag vikten till nästa träningspass för den övningen.
 
Att köra bröst gick helt okej idag. Kände ingen smärta i axlen som jag annars kan jag göra ibland. På bänkpress körde jag uthålligt i stället för att pumpa på hög vikt idag. Nästa bröstpass blir det till att försöka slå mitt personliga rekord! Andra övningar jag körde var liggande samt lutande hantelpress. Jag körde även en övning som kallas flyes med både hantlar och i kabelmaskin.
 
Som vanligt så avslutade jag med att varva ner på cykel. Något som jag börjat med nu på sistonde.
 
Detta var bara lite kort om mitt pass idag. Om ni vill ha tips om övningar eller hur man kan förbättra sina övningar så bara skriv en kommentar! Variation är det bästa och ibland kan det vara den där lilla ändringen som ger större muskler, bättre kondition, bränner mer fett eller vad man nu är ute efter!
- - -
Imorgon lär det vara rätt dött på bloggen fram till kvällen. Jag ska nämligen till Ljungby och kolla på ishockey. Ha det bra så hörs vi snart igen!

//KP

4 kommentarer

Anonym

05 Jan 2014 23:14

Detta inlägg har varit efterlängtat!!! Uppdaterat minst en gång i kvarten förstår du. Du ger en stor motivation till att börja träna, jag ska komma igång jag med... Måste bara ta mig i kragen och lämna sängen! Återigen väldigt kul att läsa lite om din träningsdag, skulle gärna vilja se lite bilder på hur de kan se ut också. Jag som är så gammal förstår knappast hälften av alla ord du använder..

Hoppas du får en bra dag i morgon och kör försiktigt. Sköt om dig, kram.

Loviza

06 Jan 2014 13:16

tja sötis, har just nu en blogg tävling , va med vetja , vad har du att förlora liksom, ha en bra dag :))

E

06 Jan 2014 13:19

Läs och följ gärna min blogg, så läser jag och följer din :) Skriver om allt möjligt. Lämna gärna en kommentar om vad du vill att jag ska skriva om :)
http://nattstad.se/misselizabeth

Kitty B.

06 Jan 2014 21:04

Hejsan!
Titta gärna in på www.mewana.se som säljer massor av produkter som smycken, mobilskal (iPhone 4 & 5, Galaxy S3 & S4), klockor och kläder till låga priser.

Välkommen in och kika! (:

Kommentera

Publiceras ej
Tweets av @Persson95