Jag får ofta höra hur äckligt och enformigt kvarg är att äta. Speciellt den naturella smaken. Men vet ni vad? Testar man lite nytt så kommer man fram till något som är gott och det är något som jag själv gjort nu med kvarg. Jag tyckte själv att kvarg var äckligt i början och jag tröttnade lätt på det. Jag testade mig dock fram och ''experimenterade'' lite med kvargen. Jag har hittat en lösning som jag varken tröttnar på eller tycker är äckligt. Jag tänkte dela med mig av detta recept till er.

Det enda ni behöver för att göra detta är kvarg, vatten, proteinpulver och en shaker. Började med att hälla i 2 dl vatten, häll sedan i 250g kvarg (halva burken), blanda i en skopa proteinpulver (0,75dl) och sen skaka kraftigt i ungefär 20-30 sekunder så kvargen löser sig.

Svårare än såhär är det inte att få kvargen god. Jag rekommenderar att köra med jordgubb eller vanilj på proteinpulvret då det ger bäst och godast smak. Konsistensen blir som milkshake. Det funkar även att blanda i saft istället om man inte har tillgång till proteinpulver, rekommenderar dock att köra med proteinpulver! Dels för att det blir godare, men också för att det ger mer protein. Av denna ''kvargshake'' får man i sig hela 60g protein vilket passar utmärkt som frukost för att hålla sig mätt länge under en diet eller hårdträningsperiod men också perfekt att ta någon timme efter avslutat träningspass för att ge byggmaterial till musklerna som brutits ner under träningspasset!

Ett sista tips angående denna shake. Kör på naturell kvarg! Bra mycket mer protein samt mindre kolhydrater i den samt i stort sett fri från socer. Och med tanke på proteinpulvret/saften som man tillsätter så känner man inte av den naturella smaken.
 
Glöm inte kolla min instagram för inspiration! 19persson95

//KP

2 kommentarer

Linda

28 May 2014 23:53

jag brukar ta funlight i :) finns så mycket olika smaker så man tröttnar inte :(

Svar: Ja, funlight funkar också absolut! :) Kan vara bra med variation med, att inte alltid köra på samma! Jag skulle dock rekommendera proteinpulver istället för funlight då det ger mer protein. Men det beror ju också mycket på vad man har för mål med träning! :)
KP

Julia

29 May 2014 09:13

Nu vet jag inte om du bryr dig om att få fler följare, men tänkte ge dig ett litet tips isåfall. Ha bilder. Som ny läsare bläddrar man oftast förbi i bloggen först för att läsa rubriker som fångar ens intresse samt bilder. Finns inget intressant stannar man antagligen inte kvar. ÄVEN om man letar efter träningstips :)

Svar: Ja, tack för tipset! Vet att det är bra mycket intressantare med bilder och ska försöka tänka på det i fortsättningen. :) Sen har jag väl försökt att locka in mina läsare på min instagram till att börja med då jag lägger ut mycket där. :) Men ska lägga ut bilder i fortsättningen på bloggen med såklart! :)
KP

Kommentera

Publiceras ej
Tweets av @Persson95