Tanken var att jag igår skulle skriva om mina mål som jag har framöver. Både på kortsikt men också på längre sikt. Men då det kom annat ivägen igår (släktkalas) så väljer jag att skriva om det här och nu. (skickar även med två bilder längst ner i inlägget).
 
Under våren så har jag gjort en sån fantastik resa för att gå ner i vikt men samtidigt bygga muskler och bli hyfsat ''rippad'' till sommaren. Detta var även mitt mål och något som jag lyckades med. Nu under sommaren har jag inte hållt allt för stor koll på kalorierna utan mer koll på att få i mig tillräckligt med protein. Passat på att njuta av den underbara svenska sommaren vi haft med god mat, dryck, umgänge, aktiviteter och allt vad det innebär! Men även sommaren har sitt slut, även om det i skrivande stund är strålande sol och 30+ varmt så är det bara att inse att förr eller senare så kommer hösten. Med andra ord har det blivit dags att börja tänka mer och mer på sin kost och träning och därmed sätta upp nya mål.
 
Kortsiktiga mål
Jag har börjat med att höja kalorierna lite smått och tanken är att ligga på en liten ''bulk'' under hösten/vintern. Tänkt ett kaloriintag på cirka 3200 per dag från och med september vilket är drygt 3-400 mer än mitt behov. Tanken med bulken är så klart att bygga på mig mer muskelmassa. Och det är väl egentligen mitt kortsiktiga mål. Bulk under hösten och vintern fram till februari/mars för att sedan gå in i en deff period för att bränna bort överflödigt fett som lagt sig på kroppen (vilket är omöjligt att undvika under en bulk). Jag tänker dock som sagt inte köra på någon grisbulk med överdrivet stort överskott i kalorier. Detta då man kan få maximal muskelökning om man sköter träningen, proteinintaget och kosten rätt även vid bara 3-400 kalorier i överskott. Grisbulk leder oftast bara till massvis med överflödigt fett vilket leder till en hårdade deff under våren vilket i sin tur leder till förlorad muskelmassa. 
 
Långsiktiga mål
En liten svårare punkt att svara på. Vet faktiskt inte vad jag har för långsiktiga mål, om man nu ska snacka några år framöver. Jag tar det mest för ett halvår i taget nämligen. Vill inte sätta för stora mål och bli besviken. Utan det är bättre att ta ett steg i taget så får man se vart man står om ett par år. Jag tänker i alla fall fortsätta med träning, kost och hälsa då jag verkligen brinner för det. Sen får man som sagt se vart det slutar. Blivit lite facinerad i tävlingar inom men's physique och det är ingen omöjlighet att vara där en dag, för inställningen och viljan finns absolut.
 
Och så två bilder... Första bilden är min resa från denna våren då jag tog beslutet att bli ''rippad'' till sommaren. Lyckades ju helt okej trots allt! Den andra bilden är min form jag besitter nu då bilden är tagen för drygt 2 veckor sedan bara.
 
 
 
// KP
 

Kommentera

Publiceras ej
Tweets av @Persson95