Här om dagen kom det ut en artikel på Svenska dagbladet där forskare påstår att popcorn är nyttigare än grönsaker. Jag valde att kolla upp det här lite extra då det har skapat en hel del reaktioner. Exempel på kommentarer man kan läsa angående detta är: '' Ska börja äta popcorn istället för grönsaker. '' ''Äntligen kan man äta sig smal på något gott.'' Ja, det finns fler exempel att ta men ni förstår nog vitsen med det hela. Är verkligen popcorn så mycket nyttigare än grönsaker?

Efter att ha läst på lite ytterligare om det så är svaret både ja och nej. Skippar du saltet, smöret och de ostkryddade som går att köpa i affären så är svaret ja, då är popcorn nyttgare. Men då kan man ställa sig frågan, hur många äter popcorn utan både salt, ostsmak eller smörsmak? Inte särskilt många skulle jag tänka mig. Sen ska vi komma ihåg också att det självklart inte naturella popcorn är nyttigare än alla grönsaker.
 
Men visst, klarar du av att äta naturella popcorn så säger jag grattis. Då kan ni äta popcorn med gott samvete och samtidigt inte lägga på er fett av det. Kom dock ihåg att det som sagt blir en kaloribomb med smör, salt eller ost..
 
Ha en bra kväll! Själv ska jag unna mig något gott nu.. kanske lite chips? Det är ju trots allt lördag. :)

//KP

11 kommentarer

Emma

11 Jan 2014 21:02

Hoppas att du har en bra lördagskväll! :)

EL

12 Jan 2014 00:48

Bra inlägg! Hellre äter jag ju gurka än osaltade popcorn ^^

bexollila.

12 Jan 2014 15:05

jag tycker inte popcorn är gott utan smöret.. hahah :(

Anonym

12 Jan 2014 21:30

tacka vet jag grönsaker <3

Linda

14 Jan 2014 15:56

Bra inlägg :)

Johanna

14 Jan 2014 20:44

Vi har just nu en Veckans blogg tävling igång. Gå in och delta för att få chansen att vinna en länkning :)

arizona

14 Jan 2014 22:33

Asså what? Asså ofta man ens låter en tidning påverka ens kost? Kroppen behöver vitaminer som inte ens finns i popcorn. Ät popcorn, men kroppen mår liksom inte bättre då. Haha :)

felicia

14 Jan 2014 23:07

härligt inlägg!

Linnea

14 Jan 2014 23:20

njaa tror verkligen inte popcorn är nyttigare än grönsaker. inte i kcal, inte i kolhydrater, inte i fett..

Svar: Naturella popcorn eller vad man ska kalla det kan anses nyttigare än vissa grönsaker eftersom de innehåller mycket fibrer och antioxidanter. :) Men självklart så är många grönsaker nyttigare än naturella popcorn!
KP

Andreas

24 Feb 2014 19:35

Jag tror det är nyttigt :)

Veroniika

28 May 2014 13:48

Visste inte dedär med popcorn!

Hoppas du får en bra dag!
Kram :D

Kommentera

Publiceras ej
Tweets av @Persson95