Hej! Här nedan kommer jag svara på en del frågor som ni läsare har ställt till mig. Jag kommer dela upp det i olika delar för att jag vill utveckla svaren så bra som möjligt och det kommer ta tid om jag skulle göra det i ett och samma inlägg så jag hoppas ni respekterar det!
 
Brukar du lägga upp ett träningsschema för en dag/vecka eller liknande så som bicepscurl 10x3 m.m eller kör du lite som du  vill fast du fokuserar på en viss kroppsdel/muskelgrupp?

Nej, jag har inget speciellt schema som jag går efter utan jag går mer efter en grund eller vad man ska säga. Jag har som grund att köra mellan 10-12 övningar per träningspass. Ja, jag fokuserar på en viss muskelgrupp per pass. Jag kör biceps och bröst samma dag,  triceps och mage samma dag, axel och rygg samma dag samt ben och underarmar en dag. Jag har som sagt inget schema över vilka övningar jag ska köra på dessa dagar utan kör så jag just kommer upp i minst tio övningar men inte mer än tolv övningar. Jag kör fyra sett på de flesta övningarna med tio reps på de tre första och så många som möjligt på det fjärde, det vill säga tar ut all kraft. Vissa övningar har jag ett annorlunda upplägg på och det är när jag kör tungt på bänkpress, marklyft och knäböj. Jag försöker variera övningarna så mycket som möjligt eftersom variation ger bäst resultat. Som idag exempel körde jag ett vissa övningar för rygg och axlar, nästa gång jag kör rygg och axlar så byter jag i alla fall ut fyra, fem övningar.
 
Vet att du skrivit att du gjort proteinshakes, vad har du i?

Jag kör med färdigblandat proteinpulver från gymgrossisten. Whey 80 eller whey 100.
 
Twitter/Facebook?

Twitter. Följ mig gärna där! @Persson95
 
 
Den perfekta frukosten är...?

Det är lite beroende på vad man är ute efter. Själv äter jag en frukost som består av en hel del proteiner eftersom jag bygger muskler. Finns dock ett par riktlinjer att gå efter. Tänk på att frukosten är dagens viktigaste måltid. Den ger energi och ork för att klara av förmiddagen men även resten av dagen också. En dålig frukost= en dålig dag. Frukosten ska man helst stå sig på fram till lunch så man ej går och små äter där i mellan. Då är det bra med en frukost som mättar. Protein mättar längst så det är bra att i alla fall äta lite protein även om man ej är muskelbyggare. Protein finner du i ägg, fil, yoghurt, mjölk och liknande produkter.
Om jag skulle välja en frukost som är bra hur hälsosyfte, träningsyfte samt energisyfte så skulle det se ut:
En tallrik med fil+mussli. Ett glas juice/mjölk samt två brödskivor (helst mörkt) med skinka eller ost. Detta står du dig på länge då det innehåller både proteiner, fetter och kolhydrater som ger energi och mättnadskänsla.

- --
Vi får nöja oss med dessa frågor för idag. Fler svar kommer imorgon! Måste ta mig något och äta nu och sedan gå och lägga mig då jag ska upp till skolan imorgon. Ha det bra så hörs vi!
//KP

2 kommentarer

felicia

10 Jan 2014 16:35

åhh bra blogg!!:D

Emelie

11 Jan 2014 00:03

Frukost med mycket protein tycker jag är bäst med! ;)

Kommentera

Publiceras ej
Tweets av @Persson95