Go'kväll!

Tänkte börja med något nytt här på bloggen. Tänker skriva lite kort om mitt träningspass jag kört för dagen. Idag var det rygg och axlar som stod på schemat. La även till lite lätt cykling i slutet av passet för att ''varva ner''.
 
Jag körde totalt elva övningar. Varav sex övningar för ryggen och fem för axlarna. Jag har fastnat mycket för att bygga bredd på ryggen för att få fram s.k V-form. Med andra ord kör jag mycket övningar för att få till bredden. Exempel på såna övningar är lastdrag, där speciellt smalt grepp tar utsidan av ryggen. Det kan låta märkligt men ju längre ut du håller på stången när du kör lastdrag, desto mer inre rygg tar det. Jag kör även mycket rodd övningar då dessa också bygger bredden. Exempel på roddövningar är skivstångsrodd samt hantelrodd. Kan lägga upp bilder på de övningarna vid intresse! Två övningar som enligt mig bör vara obligatoriska i sin ryggträning är marklyft samt chins.

När det gäller axlar så kan jag inte köra lika hårt nu. Har lite problem med ena axlen vilken gör att vissa pass kan bli rejält smärtsamma. Har dock börjat med en salva och måste säga att axeln blir bättre och bättre! Övningar som jag ser som obligatoriska när man kör axlar är axlepress med hantlar samt militärpress framför huvudet. Att köra bakom huvudet ökar skaderisken! Så dessa två övningar körde jag. De två andra övningarna måste jag klura ut namnet på.. det är övningar som jag själv kommit på, eller ja.. jag har inte tagit efter från någon annan i alla fall. Återstår att se om de funkar! Alltid kul att testa något nytt. :)
 
 
Jag börjar bli nöjd med axlarna, och även ryggen börjar komma fram mer och mer. Jag är dock långt ifrån färdig och har en grym motivation till att utveckla muskulaturen grymt mycket mer. Men för att vara hyfsat ''nybörjare'' när det gäller styrketräning så är jag klart nöjd. Bara fortsätta nu att kämpa, kämpa och kämpa! (Bilderna är från drygt en vecka sedan.)

// KP

8 kommentarer

A

03 Jan 2014 23:41

Det börjar ju se riktigt hett ut asså

Anonym

03 Jan 2014 23:42

Mer naket. Grrrr

Olof

03 Jan 2014 23:55

Kul med bilder. Också kul att få veta lite vad du har för dig på gymmet! Ta't lugnt med axeln, än är du fortfarande ung. Värre när du kommer upp runt 60 års åldern sådär... Huja! Ska försöka kämpa med snygga ryggmuskler som du, snyggt. Sköt om dig. Kram

El

04 Jan 2014 01:02

Cykling är det skönaste som finns när det kommer till början eller slutet av ett träningspass! Ge mig lite av de armarna tack? :o

Linnéa

04 Jan 2014 14:21

Haha, ja eller hur - ett riktigt original :)

Emma Berglund

04 Jan 2014 16:50

Svar; Bra, ös på med frågor bara ;)

Saga

04 Jan 2014 19:13

Fin blogg! :)

Svar: Tackar! :)
KP

VERONICA - träning & mode

04 Jan 2014 22:00

Vad duktig du är! Kämpa på, det gäller att hålla i! :) Kram

Svar: Tack du! :)
KP

Kommentera

Publiceras ej
Tweets av @Persson95