Hej! Hoppas allt är bra med er! Själv så är det toppen med mig men jag är väldigt trött. Jag kom nyligen hem från ett hårt pass på gymmet. Idag var det triceps och mage som stod på schemat samt cykel som avslut på passet!Här nedan följer lite summering av dagens pass!

Jag körde totalt 12 övningar idag. Sju triceps övningar och fem magövningar. Om vi tar och börjar med triceps så körde jag de flesta övningarna i kabelmaskin med olika redskap till. Körde med vågigt handtag. Rak stång. Curlad stång med smalt handtag. Körde även en övning med ett rep. Samtliga övningar kördes i kabelmaskinen nu när jag tänker efter. Och med kabelmaskin menar jag: Här kör killen på bilden med just ett rep. Men det finns många andra redskap att använda sig av i denna ställning/maskin. På triceps kör jag 10 reps på de tre första set. Ibland någon mer reps. På det fjärde och sista set så brukar jag höja vikten något och pressa ut så mycket som möjligt hur musklen så här varierar antalet reps men klarar jag mer än 10 reps på sista set så höjer jag vikten till nästa pass för just musklen.
 
Som sagt, jag körde även mage idag. Här blev det fem övningar idag. En magövning jag börjat köra väldigt mycket och körde även idag är denna:
Jag tycker att denna övning tar väldigt bra när det gäller de inre magmusklerna. Jag körde även två typer av situps. Den ena på lutande bänk där jag ligger neråt och reser mig uppåt, har även en vikt i handen för att öka motståndet lite extra. Sen körde jag även vanliga situps, detta är även två övningar som bygger bra på de inre magmusklerna. Jag har även börjat köra övningar där magmusklerna på sidan tränas. Körde två såna övningar idag, den ena kallas sidböj med hantel och den andra har jag ingen aning då jag inte har hittat den på nätet utan bara sett en annan träna den övningen och tänkte att jag skulle testa på den också, och den har funkat bra! Tänk er kabelmaskinen, så har jag ett handtag i höjd med höften och för sedan detta utåt och sen tillbaka. Ska söka lite mer på nätet och se om jag hittar någon bild som jag kan lägga upp här sen! När det gäller antal set och reps på magövningarna så varierar det kraftigt beroende på orken, jag kör helt enkelt tills det riktigt bränner i magen så jag ej klarar av mer.
 
Detta var en lite summering av dagens pass! Ställ frågor i kommentarsfältet om ni vill ha tips om någon mag eller tricepsövning! Eller kanske något annat? Glöm heller inte bort frågestunden! Den håller på tills imorgon!!
//KP
 
 

5 kommentarer

Anonym

07 Jan 2014 22:47

Oj ja. Tack för bilderna denna gång, nu förstod jag mer. Sköt om dig, kram

Anonym

07 Jan 2014 23:41

Slit inte ut dig, pojk. Ännu är du ung!

EL

08 Jan 2014 00:02

Ja just det, lyssna på farbrorn (?) i kommentaren ovan ;)
Utöver kabelmaskiner, kan du kanske visa någon annan maskin som du/andra använder på ditt gym som är bra för biceps och triceps? c:

marina

08 Jan 2014 10:12

sv. Tack så mycket. :)

LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

08 Jan 2014 16:09

Älskar att träna mage! Men jag gjorde alltid fel på alla maskiner så jag slutade med det och började med vanliga situps istället, haha. Men när jag har gymkort igen så SKA jag klara av de där jävla maskinerna! ;D

Kommentera

Publiceras ej
Tweets av @Persson95