Alla har vi mål som vi vill uppnå. Kanske inte just inom träning som denna blogg handlar om. Nyårslöften är något som är populärt. Så även jag har ett par nyårslöften om även är en del av mina mål för detta år.

Det handlar naturligtvis om träning. Ett mål för mig är att gå upp ännu ett par kilon, detta i ren muskelmassa. Ligger just nu på 83 kg. Skulle inte klaga om jag lyckas gå upp fem kilo innan sommaren.

Jag har även som mål att börja träna mer ben. Det är något jag slarvat med något otroligt mycket. Ben som annars är otroligt viktigt att träna då man får mycket gratis styrka till övriga muskler om man har starka ben. Det är just benen som håller balansen med mera när du tränar stående övningar.

Ett annat mål jag har är att få bättre kondition än vad jag har nu. Hur jag ska testa mig på detta vet jag inte riktigt. Att springa är inte riktigt min grej. Men detta är något jag får klura ut. Kanske har ni läsare någon idé?

Detta är väl mina tre största mål just nu. Självklart finns det flera mål jag har att uppnå, men inte så stora utan mer lite träningsresultat jag vill uppnå på olika övningar som bänkpress, marklyft, knäböj med mera.

Vad har ni för mål med träningen 2014? Vore kul om ni delade med era mål!

//KP

2 kommentarer

Anonym

03 Jan 2014 15:11

Mitt mål är att komma upp ur sängen. Börjar bli gammal förstår du unge man, så min rygg knakar och låter. När jag väl kommit upp från sängen ska jag gå bort till ankorna i stan och träna lite händer. Bra träning genom att kasta bröd till ankorna. Sköt om dig. Kram

Emelie

06 Jan 2014 10:59

Tycker det låter som bra mål :) Lycka till med att uppnå dessa :) Ett av mina mål är att mitt satans knä ska reda till sig. Men just idag med denna sinnessjuka träningsvärk är målet att komma ur sängen! ;)

Kommentera

Publiceras ej
Tweets av @Persson95